Užitečná registrace do českých katalogů

Užitečná registrace do českých katalogů

Jste-li majiteli webové prezentace, nejspíš řešíte, jak na ní přilákat co nejvíce návštěvníků.Pokud obchodujete v rámci naší republiky, jedním z osvědčených způsobů je registrace do některých českých katalogů. Vytvořili jsem vám krátké představení dvou typů katalogů, abyste měli jasno, který je pro vaše podnikání vhodný. Také vám stručně vysvětlíme, jak registrace souvisí se SEO, vaší pozicí ve vyhledávačích a prodejním výkonem vaší platformy. Pojďme tedy na společnou exkurzi do tajů online marketingu, ať váš profit nevázne.

Komu prospěje registrace do českých katalogů zboží

Pokud vás živí prodej výrobků přes e-shop, pak je pro vás registrace do českých zbožových katalogů jasná volba. Podle vaší schopnosti pokrýt určitou lokalitu se odvíjí výběr katalogu. My si uvedeme ty nejdůležitější celorepublikové, protože kromě nich existují ještě zahraniční. Máte-li profesionální e-shop, pak je jeho administrace přizpůsobená automatickému vložení vašeho sortimentu do nabídkových katalogů. Konkrétně k tomu slouží XML feed, díky němuž se tam vaše zboží objeví a také se přes něj veškeré produktové informace budou pravidelně aktualizovat. Většinu trhu pokryjete registrací do českých katalogů Zboží.cz a Heureka.cz. Tím se vaše výrobky současně zobrazí i na méně používaných katalozích NejlepšíCeny.cz, SrovnaníCen.cz a SeznamZbozi.cz.

Zvažte možnost registrace do českých katalogů firem

Kromě zboží využijte ještě příležitost založit si firemní profil. Velmi účelná pro vás bude registrace do českých katalogů Firmy.cz, Odkazy.seznam.cz a Najisto.centrum.cz. Informací, které tam budete vkládat, není mnoho, pracné ale bývá vymyslet zajímavé texty pro budoucí klientelu. Proces registrace určitě zvládnete, nejste-li však mistry v propagačních sloganech, obětujte pár stokorun za služby profesionála. Dobrou volbou bývá specialista na internetový marketing, SEO a copywriter v jednom. Potřebujete totiž lákavý titulek webu, výstižný krátký a dlouhý popis a pochopitelně i relevantní klíčová slova.

Efekt registrace nejen do českých katalogů na fulltextové vyhledávání

Úspěšné internetové prezentace bývají téměř bez výjimky zpracované podle zásad SEO, protože optimalizace webů a e-shopů pro vyhledávače rapidně zvedá jejich návštěvnost a schopnost generovat zisk. Proto je registrace do důležitých českých a dalších katalogů považována za přínosný způsob, jak vaši firmu představit novým zájemcům. Kromě toho tím šíříte i zpětné odkazy, přes které se pak dá prokliknout na vaše webovky. A kvalitní síť externích linků je součástí již zmíněné optimalizace nebo též SEO. Za hodnotné vnější odkazy získáváte od vyhledávacích robotů více bodů a zobrazují vás pak na lepších místech. Uvědomte si, že drtivá většina lidí zkoumá pouze první stránku fulltextu, kterou jim vyhledávač doporučí. Z hlediska podnikatele je tedy výhodné obsadit co nejvyšší, ideálně první pozici.

Závěrem lze doporučit, abyste registraci do českých katalogů v žádném případě nepodceňovali a neodkládali. Než se do toho pustíte, připravte si textace, které mluví řečí vašich klientů. Aby vaše úsilí nevyšlo nazmar, nebojte se zapojit SEO agentury, pro které je online marketing denním chlebem. Odborným zásahem získáte jistotu, že zbytečně nepřicházíte o několik desítek, možná stovek návštěvníků denně. Na vaše případné otázky a podněty se těšíme v komentářích.

Pavla Snášelová