Zvýšení návštěvnosti – 4 užitečné tipy, které vás nebudou stát ani korunu

Zvýšení návštěvnosti – 4 užitečné tipy, které vás nebudou stát ani korunu

Jak na zvýšení návštěvnosti úplně zadarmo? Jde to vůbec? Dobře, že se ptáte. Ano, návštěvnost webu lze zvýšit, aniž byste museli investovat tisíce do propagace webu. Má to ale jeden podstatný háček. Bez práce nejsou koláče. Pokud si budete web spravovat sami a a budete chtít, aby vám na něj chodili relevantní návštěvníci “aka” zákazníci, zaplatíte za to pouze  svým  časem. S přihlédnutím komuto faktu možná své vyhodnocení investic do SEO ještě přehodnotíte. Pokud se přesto rozhodnete dát vlastní cestou, pak je  tento článek pro vás. Najdete v něm osvědčené tipy, jak efektivně zvýšit návštěvnost vašich stránek

Zvýšení návštěvnosti webu, blogu a e-shopu. Jaké jsou nejosvědčenější metody?

Kdo není na internetu, jako by nebyl. Toto tvrzení platilo už před pár lety a definitivně se potvrdilo během roku 2020. Pandemie koronaviru změnila mnohé. Zásadní změnu zaznamenalo také nákupní chování Čechů. Vcelku logicky se k nákupům přes internet uchýlili i zapřísáhlí odpůrci e-shopů. Pokud jste doteď nevěnovali vašim stránkám, blogu nebo e-shopu dostatečnou pozornost, právě teď nastala  ideální doba pro jejich rozvoj.

Spuštění webu je jen prvním krokem. Co dál?

  1. Nepodceňujte obsah! Kvalitní obsah je alfou a omegou každého webu. Vygenerované věty a zkopírovaný text čtenáře ani vyhledávače neoslní. Potřebujete zajímavý obsah, který se týká vašeho podnikání. Poskytněte vašim čtenářům přínosné informace. Odpovídejte na často kladené dotazy. Pište zajímavé články do svého blogu. Díky blogu můžete na své stránky přivést nové zákazníky. Nezapomínejte také na vizuální stránku. Nevkládejte jednolitý text bez podkapitol a odrážek. Chcete, aby článek zaujal a motivoval návštěvníka k přečtení? V tom případě nezapomeňte vložit ilustrační obrázek. Pokud nemáte své vlastní kvalitní fotografie, stáhněte si relevantní fotky z free fotobank. Jen se ujistěte, zda je můžete použít pro komerční účely.
  2. Dejte si obzvlášť záležet na tvorbě titulku a meta popisku. Pokud jste do této doby titulek a meta popisek moc neřešili, je na čase to urychleně napravit a hned se dozvíte proč. Titulek a meta popisek jsou úplně prvním textem z vašeho webu, který čtenáři vidí ve vyhledávači. Pokud jsou dostatečně atraktivní, motivují čtenáře k návštěvě. V případě, že je nevyplníte, dobrovolně se připravujete o velmi mocný nástroj, jak zvýšit sledovanost vašeho webu. Titulek by měl mít maximálně 60 znaků a meta popisek 156 znaků. Pár slov, která mají ale pro vaše podnikání velký význam.
  3. Pracujte s klíčovými slovy. Klíčová slova jsou základem SEO copywritingu. Vyhledejte si klíčová slova, která souvisí s vaším oborem a citlivě je zakomponujte to textu. Klíčová slova by se měla objevit v hlavním nadpisu, podnadpisech, titulku a meta popisku. Neznamená to ale, že je musíte doslova nacpat do každé věty. Text píšete pro živé čtenáře, ne pro robota. Klíčová slova, která zní nepřirozeně, nepoužívejte. Krkolomné tvary, lze schovat do altu obrázků (o důvod víc, proč je přidávat k článkům). Při hledání témat pro psaní článků vám kromě našeptávače dobře poslouží také související dotazy na Googlu  a Google Trends.
  4.  Buďte aktivní na sociálních sítích. Sociální sítě jsou fenoménem dnešní doby. V České republice tomu není jinak. Sociálním sítím propadlo už téměř polovina českého národa a je jisté, že počet aktivních uživatelů bude i nadále růst. Pokud jste tak ještě neučinili, založte si účet na síti, která bude pro váš typ podnikání nejoptimálnější. Jejím prostřednictvím máte příležitost získat návštěvníky pro váš web. Jak jistě tušíte, jen založit účet nestačí. Aby měla vaše přítomnost na sociální síti ten správný efekt, musíte své fanoušky pravidelně zásobovat atraktivním obsahem, odpovídat včas na zprávy a komentáře. 

Umístění ve vyhledávačích si musíte zasloužit

Základem úspěchu je atraktivní obsah, který obsahuje nejen informacemi nabitý text, ale také kvalitní obrázky.

Nezapomeňte do textu zakomponovat relevantní klíčová slova a vytvořit titulek a meta popisek, který motivuje čtenáře k návštěvě právě vašeho webu.

Tvorba webových stránek, to je ze značné části tvorba obsahu. A tvorba online obsahu může být časově velmi náročná.

Kolik času týdně trávíte tvorbou obsahu pro vaše webové stránky?

Dokázali jste zvýšit návštěvnost vašeho webu svépomocí, nebo jste se nakonec rozhodli pro služby specializované agentury? Pokud v tomto ohledu ještě nejste rozhodnuti, vyzkoušet můžete třeba společnost Topranker. Zkušenosti jsou koneckonců zkušenosti.

Pavla Snášelová