Tvorba webových stránek musí sledovat přesný cíl

Tvorba webových stránek musí sledovat přesný cíl

Pokud nás vede k tvorbě webových stránek praktický důvod, je hlavní prioritou vizuální, textové a uživatelské rozhraní.Je tedy důležité před samotným zadáním znát přesné parametry potřebné ke splnění svých cílů.

Konkrétní účel pak vyžaduje specifický postup a návrh splňující potřeby produktu, společnosti či konkrétní osoby.

​Tvorba webových stránek má většinou jeden ze 3 hlavních důvodů

Doba, kdy mít webovou stránku bylo otázkou prestiže, je dávno za námi. Sebeprezentace již dnes není, až na specifické výjimky, důvod ke koupi vlastní domény. V takovém případě často stačí sociální sítě.Většina dnešních webových stránek je vytvořena za konkrétním účelem a často odbornými agenturami či web-designery na volné noze.

E-shop

Internetový obchod vyžaduje zřejmě nejvíc specifických funkcí. Uživatelské rozhraní takových stránek je hlavní prioritou při jejich vzniku. Veškeré ovládání e-shopu by mělo být pro zákazníka příjemné a intuitivní. Jen tak ho při nákupu nebude nic vyrušovat. Zaměřit byste se měli na:

  1. přehledný katalog zboží
  2. možnosti nastavení a přesnost vyhledávání produktů
  3. dostatečná vizuální prezentace veškeré nabídky
  4. spolehlivá platební platforma

Většina webových studií používá pro tvorbu e-shopů osvědčené šablony a v tomto případě jejich využití není na škodu.Pokud se věnuje dostatečná pozornost grafické úpravě a správnému individuálnímu nastavení, není důvod obávat se o konečnou originalitu.

Služby

Jeden z nejstarších důvodů proč mít oficiální stránky je poskytování služeb. Pokud potenciální zákazník hledá kadeřníka, švadlenu či zubaře, rád se dozví základní informace z dobře vypadajícího webu. Ten by měl obsahovat tyto kapitoly:

  • úvod – informace o společnosti, osobě a nabídce
  • seznam nabízených služeb a jejich popis či vizuální prezentace
  • ceník
  • benefity, speciální nabídky
  • rezervační a objednávkový systém
  • kontakt

Grafická úprava by pak měla odpovídat atmosféře podniku a nabízeným službám.

Prezentace či portfolio

Pokud je účelem webové stránky prezentace firmy nebo osobního profesního portfolia, snižuje se jejich náročnost na vytvoření. V takovém případě je důležitá hlavně vizuální stránka, která vytváří první dojem. Jednoduchost v předkládání potřebných informací pak zase usnadňuje orientaci.Za tímto účelem už dnes ale častěji slouží oficiální stránky na sociálních sítích, kde jsou rovnou konfrontovány s potenciálními zákazníky či klienty.

Reference napoví odbornost i spolehlivost

Při výběru webového designéra nebo studia je vhodné se řídit hlavně referencemi a výsledky u zavedených klientů. Zároveň již hotový projekt napoví, jestli je jeho autor ten pravý i pro vás a pomůže s představou o vlastních stránkách.Podle konkrétních referencí pak lze poznat, ve kterém odvětví je tvůrce nejzkušenější.Pokud má autor na svém kontě mnoho klientů nabízejících služby, je velký předpoklad, že bude rychlý a schopný vyvarovat se zbytečných chyb.

 ​Udělej si sám

Existuje dnes mnoho platforem nabízejících vytvoření webové stránky zdarma. Všechno ale nakonec něco stojí a i v tomto případě to má pár háčků:

  • výběr z volně dostupných šablon není tak bohatý
  • omezené možnosti nastavení
  • k doméně bývá automaticky přidána přípona, v podobě názvu stránky kterou jste použili

Samostatné vytvoření vlastního webu může být zdánlivě jednoduché, ale nikdy nenahradí výhody profesionálního přístupu. Účelová webová stránka je v dnešním přehlceném světě internetu jediná, jejíž vytvoření a provozování má ještě smysl. Proto  si mezi nově vznikajícími platformami a aplikacemi zaslouženě drží své místo.

Dáváte přednost nákupu v e-shopu prostřednictvím internetového prohlížeče nebo pomocí aplikace? Jaký je dnes podle vás nejčastější důvod k vytvoření vlastních webových stránek? Těšíme se na vaše názory i zkušenosti v komentářích.

Pavla Snášelová