SEO Liberec a 5 výhod, které může optimalizace vašemu byznysu přinést
Hledáte „dovolenou na Mallorce“, „pruhované povlečení“, „čínské restaurace v okolí“, nebo “SEO Liberec”? Pak daná slova zadáte do vyhledávače Googlu či Seznamu a ten vám nabídne nějaké výsledky.
Jestli se někdy byť jen zběžně zajímali o reklamu či propagaci, pojem SEO vám jistě není neznámý. SEO, search engine optimization čili optimalizace pro vyhledávače je proces úpravy vašich webových stránek tak, aby se lépe umisťovaly ve výsledcích vyhledávačů.
Jistě chápete, jaký dosah může kvalitní SEO, které dostane vaše stránky na vyšší příčky, mít.
A je prokázáno (pokud to již není zřejmé), že stránky, které budou v takových výsledcích mezi prvními, „vyzobou“ většinu návštěvníků, kteří se obvykle nemíní proklikávat až někam na chvost výsledků.
Pokud vás již tento fakt sám o důležitosti SEO nepřesvědčil, zde máte další důvody.
SEO cílí především na kvalitativní návštěvnost
Optimalizace pro vyhledávače patří mezi takzvané inbound marketingové strategie, které někteří autoři považují za budoucnost internetového marketingu vůbec.
Tradiční takzvaný outbound marketing si kladl za cíl oslovit co nejvíce zákazníků, ať již o to tito stojí či nikoliv. Spamové e-maily, rušivé vyskakující reklamy a další „otravování“ nerozlišeného publika je často neefektivní, iritující a v poslední době i v očích Googlu nežádoucí.
SEO jde na věc jinak. Nesnaží se plošně útočit na všechny potenciální zákazníky kolem, ale nabídnout to, co hledají těm, co to hledají v momentě, kdy to sami aktivně hledají.
Okolo vašeho billboardu v metru většina lidí projde bez povšimnutí. Jakmile ale bude někdo z vlastní iniciativy googlit něco týkající se vašeho oboru a na prvním místě výsledků najde vás, můžete si být jisti, že takový člověk má k nákupu u vás tisíckrát blíž.
Vaše výsledky mohou být dlouhodobé
Umístění vaší stránky zcela závisí na tom, jak ji algoritmus Googlu vyhodnotí. A leckdy si svou pozici můžete udržet ještě velmi, velmi dlouho. Měsíce, klidně i roky.
Jistě, tvorba optimalizované stránky je investicí, ať už ji svěříte odborníkům (v tom případě vás bude stát peníze), nebo se do ni dáte sami (v tom případě vás bude stát čas).
Jakmile je ale hotovo, není prakticky žádný limit toho, jak dlouho vám bude optimalizovaná stránka přivádět návštěvníky. Na rozdíl od PPC reklamy, u které vás jednak každé kliknutí na ni stojí peníze, jednak momentem jejího ukončení „hasne“. Vyhodnocení investic do SEO je sice náročnější než u PPC, zato výsledky můžete sklízet ještě po letech.
A když je řeč o PPC…
Na organické výsledky vyhledávání kliká více lidí než na PPC reklamu. Navzdory tomu, že PPC reklama se zobrazuje ještě výše nad nimi. Proč je tomu tak, to jde jen těžko odhadnout (organické výsledky zřejmě působí důvěryhodněji), fakt je to ale neoddiskutovatelný.
SEO vám dělá i PR
Jedním z pilířů SEO je linkbuilding, tedy tvorba zpětných odkazů.
Žádný SEO profesionál nevynechá vhodnou příležitost k umístění odkazu na vaše stránky na renomovaných oborových blozích, na zpravodajských serverech, případně dalších vhodných stránkách. Nevynechá ani příležitost působit na influencery a další osobnosti vašeho oboru, jejichž prostřednictvím může přinést vašim stránkám více návštěvníků.
I těmito nepřímými cestami tak může SEO pomoci dostat vás byznys do všeobecného povědomí!
Máte se SEO zkušenosti? Co je jeho hlavní předností podle vás?
Nevíte-li komu své SEO svěřit, vsaďte třeba na společnost Topranker – zkušenosti této firmy v oboru sahají mnoho let zpět. Recenze na Topranker vás třeba přesvědčí o správnosti této volby!