CRM software a řízení týmu: Jak vám může pomoci?
Chcete-li maximalizovat výkonnost svého týmu, musíte ho přimět, aby pracoval jako funkční celek. A to není nikdy snadné. Nabízí vhodně nastavené CRM řešení? Určitě! Není to sice kouzelná hůlka, která by všechny problémy vyřešila jen tak, ale s řadou z nich skutečně může pomoci. Pojďme se podrobněji podívat na to, jak přesně to funguje.
Nejčastější problémy, které práce v týmu přináší
Týmy se obvykle skládají z různých, jedinečných osobností. Každý člen má své vlastní způsoby a metody, jejichž nekoordinovanost často vede k mnoha překvapením. Tato roztříštěnost se pak projevuje následovně:
- zmatená komunikace napříč kanály
- chaotické pracovní postupy
- nedostatek nápadů na kvalitní a hlavně efektivní content
- nedostatek informací o zákaznících a zpětné vazby
- silné rozdíly a odlišné temperamenty v týmu
- nedodržování termínů
Role CRM v team managementu
CRM je cenným zdrojem klíčových dat o zákaznících, urychluje a optimalizuje pracovní postupy. Má také skvělé automatizační prostředky, které pomáhají marketérům soustředit se na kreativní stránku své práce místo toho, aby trávili čas opakovanými, únavnými úkoly.
Různé varianty CRM software v praxi dokáží:
- Zefektivnit vymýšlení strategie a obsahu včetně jeho automatizace
- Pomoci s automatizací řady pracovních činností a contentu
- Poskytnout adekvátní analýzu výkonu a zpětnou vazbu
- Vyřešit osobnostní rozdíly mezi členy a zlepšit vzájemnou komunikaci
Tvorba marketingové strategie a cíleného obsahu
Největší výhodou CRM je pravděpodobně přístup k obrovskému fondu spolehlivých a přesných údajů o zákaznících. Tato data by měla být podkladem pro vaše rozhodování o typu zpráv, které budete rozesílat, a jsou důležité zejména pro vytváření širší obsahové strategie.
Pomocí CRM budete mít přehled o tom, jaký obsah k vám přivádí stávající i budoucí klienty, kdo tito lidé jsou, co je zajímá, jaké kanály používají a jak reagují na vaše marketingové úsilí. To vám umožní nastavit odpovídající styl a tón, kterým je budete oslovovat a vést komunikaci.
Data získaná prostřednictvím CRM vám navíc pomohou najít vhodná témata a nastavit obsah tak, aby u cílové skupiny silně rezonoval. Můžete také portfolio zákazníků rozdělit do různých segmentů, kterým pak přizpůsobíte e-maily, reklamy nebo jakýkoli jiný druh sdělení. Cílení a zasílání zpráv se tak stane ještě pokročilejší a hlavně efektivnější.
Automatizace a optimalizace pracovních činností
CRM díky svým možnostem automatizace pomáhá s rozdělováním jednotlivých úkolů. Dokáže přiřazovat a upřednostňovat úkoly na základě objektivních faktorů. Už nebudete muset přemýšlet o tom, kdo se postará o kterého klienta a kolik práce už má na starosti – prostě necháte software, aby objektivně rozhodl o co nejlepším delegování.
Budete mít také k dispozici centrální centrum pro ukládání a přístup ke všem dokumentům. Na jednom místě najdete všechny databáze, ale i interní komunikaci týmu, kalendáře, záznamy o termínech, odpovědnosti a splněných úkolech. To vám usnadní plánování, ale i publikování příspěvků napříč kanály, protože to budete moci udělat na několika platformách s pomocí jediného ovládacího panelu. Automatizací této části práce váš tým zbaví řady nudných a monotónních úkolů.
Usnadnění komunikace mezi odděleními
Pro větší společnosti je spolupráce mezi týmy nesmírně důležitá. Týká se to prodeje, zákaznického servisu, account manažerů, týmu pro rozvoj obchodu a dokonce i vašeho vedení nebo klientů. Komunikace musí být v těchto případech rychlá, plynulá a efektivní. Většina CRM softwarů má pokročilé funkce pro týmovou spolupráci, které ve vzájemné komunikaci snižují šum, omezují ji na jeden kanál a ukládají na jednom místě.
CRM systém nevyřeší všechny problémy spojené s vedením týmu. Může ale pomoci doplnit vaše dobré řízení o digitální řešení, které vyladí úsilí vašeho týmu a zvýší jeho výkonnost. Pak už jen zbývá prokázat kompetence a dovednosti v oblasti práce s lidmi, abyste si získali důvěru svého týmu a udrželi jeho jiskru.